Descripción del título

In 1988 Massimo Scolari began his collaboration with the company Giorgetti S.p.A. in Meda, in the province of Brianza, Lombardy, transforming his furniture catalogue with pieces that dialogued with tradition, combining modernity and classicism in their forms and craftsmanship and technology in their production. His furniture refers to past manners and spaces, establishing a displacement of his paintings and installations in which antiquity and its archetypal signs interpret the present. This study articulates the motivations of his furniture, the materials, the citation to sources and systems of art history and concludes that his designs responded to the establishment of models that represent the idiosyncrasies of the firm through a postmodern re-reading that he implemented through his work and that of other designers in codes of representation that define Giorgetti today
En 1988 Massimo Scolari inició su colaboración con la empresa Giorgetti S.p.A. de Meda, en la provincia de Brianza, Lombardía, transformando su catálogo de mobiliario con piezas que dialogaban con la tradición en las que combinaba modernidad y clasicismo en sus formas y artesanado y tecnología en su producción. Sus muebles remiten a maneras y espacios pretéritos, estableciendo un desplazamiento de sus pinturas e instalaciones en las que la antigüedad y sus signos arquetípicos interpretan el presente. El estudio articula las motivaciones de su mobiliario, los materiales, la citación a las fuentes y sistemas de la historia del arte y concluye que sus diseños respondieron al establecimiento de modelos que representan la idiosincrasia de la firma mediante una relectura postmoderna que implementó con su trabajo y el de otros diseñadores en códigos de representación que definen a la Giorgetti en la actualidad
Analítica
analitica Rebiun34972174 https://catalogo.rebiun.org/rebiun/record/Rebiun34972174 240121s2023 xx o 000 0 spa d https://dialnet.unirioja.es/servlet/oaiart?codigo=8783853 (Revista) ISSN 2255-2057 S9M oai:dialnet.unirioja.es:ART0001576143 https://dialnet.unirioja.es/oai/OAIHandler 22 DGCNT S9M S9M dc Arte, mito y memoria. El mobiliario de Massimo Scolari electronic resource] 2023 application/pdf Open access content. Open access content star In 1988 Massimo Scolari began his collaboration with the company Giorgetti S.p.A. in Meda, in the province of Brianza, Lombardy, transforming his furniture catalogue with pieces that dialogued with tradition, combining modernity and classicism in their forms and craftsmanship and technology in their production. His furniture refers to past manners and spaces, establishing a displacement of his paintings and installations in which antiquity and its archetypal signs interpret the present. This study articulates the motivations of his furniture, the materials, the citation to sources and systems of art history and concludes that his designs responded to the establishment of models that represent the idiosyncrasies of the firm through a postmodern re-reading that he implemented through his work and that of other designers in codes of representation that define Giorgetti today En 1988 Massimo Scolari inició su colaboración con la empresa Giorgetti S.p.A. de Meda, en la provincia de Brianza, Lombardía, transformando su catálogo de mobiliario con piezas que dialogaban con la tradición en las que combinaba modernidad y clasicismo en sus formas y artesanado y tecnología en su producción. Sus muebles remiten a maneras y espacios pretéritos, estableciendo un desplazamiento de sus pinturas e instalaciones en las que la antigüedad y sus signos arquetípicos interpretan el presente. El estudio articula las motivaciones de su mobiliario, los materiales, la citación a las fuentes y sistemas de la historia del arte y concluye que sus diseños respondieron al establecimiento de modelos que representan la idiosincrasia de la firma mediante una relectura postmoderna que implementó con su trabajo y el de otros diseñadores en códigos de representación que definen a la Giorgetti en la actualidad LICENCIA DE USO: Los documentos a texto completo incluidos en Dialnet son de acceso libre y propiedad de sus autores y/o editores. Por tanto, cualquier acto de reproducción, distribución, comunicación pública y/o transformación total o parcial requiere el consentimiento expreso y escrito de aquéllos. Cualquier enlace al texto completo de estos documentos deberá hacerse a través de la URL oficial de éstos en Dialnet. Más información: https://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI | INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS STATEMENT: Full text documents hosted by Dialnet are protected by copyright and/or related rights. This digital object is accessible without charge, but its use is subject to the licensing conditions set by its authors or editors. Unless expressly stated otherwise in the licensing conditions, you are free to linking, browsing, printing and making a copy for your own personal purposes. All other acts of reproduction and communication to the public are subject to the licensing conditions expressed by editors and authors and require consent from them. Any link to this document should be made using its official URL in Dialnet. More info: https://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI Spanish muebles diseño artesanía posmodernidad antigüedad tecnología madera tradición furniture design craft postmodernism antiquity technology wood tradition text (article) Mancebo Roca, Juan Agustín. cre Res Mobilis: Revista internacional de investigación en mobiliario y objetos decorativos, ISSN 2255-2057, Vol. 12, Nº. 15, 2023 (Ejemplar dedicado a: Res Mobilis. International Research Journal of Furniture and Decorative Objects), pags. 264-293 Res Mobilis: Revista internacional de investigación en mobiliario y objetos decorativos, ISSN 2255-2057, Vol. 12, Nº. 15, 2023 (Ejemplar dedicado a: Res Mobilis. International Research Journal of Furniture and Decorative Objects), pags. 264-293 Res Mobilis: Revista internacional de investigación en mobiliario y objetos decorativos, ISSN 2255-2057, Vol. 12, Nº. 15, 2023 (Ejemplar dedicado a: Res Mobilis. International Research Journal of Furniture and Decorative Objects), pags. 264-293